إدارة شؤون الطلبة

Students' Affairs Department

تقدم هذه الإدارة كل أنواع خدمات الدعم المتكاملة التي من شأنها إنجاح الطلاب، ويمكن تنسيق جميع المهام المؤسسية بالكلية لهذا الغرض، بما في ذلك التقييم، وتقديم المشورة والارشاد والتدريس والتعليم التنموي وكافة المساعدات للطلاب.

 

This department provides all types of integrated support services that will make students successful. All institutional functions can be coordinated for this purpose, including evaluation, counseling, guidance, teaching, development education and all assistance to students.

مركز خدمات الوقفة الواحدة

One Stop Students' Services Center "OSSSC"

المفهوم الأساسي لمركز خدمات الوقفة الواحدة هو تمكين الطلاب من الإستفادة من خدمات الكلية المتعلقة بالرسوم والفواتير وسجلات الدفع ، والقبول ، والمشورة الأكاديمية، وبطاقات الهوية، والاختبارات ، والتسجيل، والخدمات المهنية ، والمساعدات المالية، والمنح الدراسية ، وخدمات الإعاقة. وخدمات شؤون المحاربين، ومعلومات الاتصال والتواصل في مكان واحد ودون الحاجة إلى الإحالة في مكان آخر. يقوم هذا المركز بدمج العديد من الخدمات المختلفة (ولكن ذات الصلة) في موقع واحد ، مما يجعلها ملائمة وفعالة للطلاب. الهدف من المركز هو الإجابة على أسئلة الطلاب أثناء زيارتهم للمركز. رغم أن بعض الحالات تحتاج إلى مساعدة إضافية وإحالة إلى أحد الإدارات أو المكاتب الأخرى بالكلية (مثل مكتب المعونة المالية والمنح الدراسية أو مكتب المسجل) إلا أنه يتم الانتهاء من معظم هذه الإحالات في نفس الزيارة. ومع ذلك ، إذا كان الطالب بحاجة إلى مزيد من التفاصيل ، فسيتم إحالته إلى إستشاري متخصص فيما يتعلق بهذه التفاصيل. ويتم تنفيذ اللقاء مع الإستشاري في يوم العمل التالي من زيارة الطالب إلى المركز ، حيث سيتم جدولة لقائه مع الإستشاري بناءً على توافر الإستشاري للمقابلة. سيعرض النظام الوقت المتاح لمقابلة الإستشاري وتحديده وحجز موعد اللقاء في أقرب وقت متاح.

 

بالإضافة إلى ماتقدم، فتنسيق نظم دعم الطلاب بتكامل عبر كل أقسام الكلية لتقديم جميع خدمات الكلية الإدارية والأكاديمية في مكان واحد يحفز الإتزام والتعاون بين موظفي الإدارات والأكاديميين لإزالة الحواجز بينهم مما يؤدي إلى توفير وتعزيز كفاءة وفعالية عالية لخدمات الكلية كما يؤدي إلى تحقيق أقصى قدر من النجاح للطلاب. لذلك ، تم إنشاء مركزالوقفة الواحدة، الشامل لكافة الخدمات الطلابية في موقع مركزي للكلية، وبوجود موظفين مدربين قادرين على تقديم جميع الخدمات الإدارية والأكاديمية التالية:

 

·       باقة من الخدمات المتنوعة التي يحتاجها الطلاب تمكن الموظفين وأعضاء هيئة التدريس من تقديم مختلف أنواع ومستويات الخدمات للطلاب في مكان واحد

·       نظام مبسط للتسجيل والقبول بالكلية،

·       إتاحة المساعدات المالية للطلاب.

·       التركيز بالخصوص على الطلاب المحتاجين للمشورة وخاصة أولئك المسجلين في برامج التدريب الإصلاحي وتقديم المشورة التوجيهية والمهنية لهم.

·       توفير أجهزة كمبيوتر على شبكة الكلية الداخلية والإنترنت لكل الطلاب لتمكينهم من استخدام وتعبئة استمارات التسجيل والإلتحاق بالكلية ودفع الفواتير.

·       تقديم المشورة الفردية والمهنية لتحديد وتسجيل أهداف الطالب (إكمال دراسته، ونقل ساعاته المعتمدة إلى الكلية، وبناء المهارات، والأهداف المهنية)، وتحديد احتياجاته، ومساعدته في وضع خطة تعليمية له.

·       مساعدة الطلبة على فهم أسس القبول والجداول الزمنية لحصصهم الدراسية ووضع أهداف أكاديمية طويلة الأجل، والتعامل مع تجربتهم في الكلية، وقضاياهم الحياتية التي قد تؤثر على نجاحهم الأكاديمي والعملي.

·       توفير معلومات عن خدمات الدعم العام وغير الربحية، مثل النقل، تقديم المشورة المالية، التخطيط، والمشورة القانونية والمساعدة في استخدام أنظمة الكلية.

·       توفير الدروس المساعدة للطلاب.

The basic concept of the OSSSC is that students are able to take care of matters related to fees, billing and payment records, admissions, academic advising, ID Cards, testing, Registrar assistance, career services, financial aid and scholarships, disability services, veterans affairs, contact information without having to be referred elsewhere. The OSSSC consolidates several different (but related) services in one location, making it convenient and efficient for students. The objective of the OSSSC is to answer the students’ questions during their visit to the center. Some situations will require further assistance from one of other offices (e.g. Financial Aid and Scholarship Office or the Office of the Registrar). Most referrals to other offices are completed in the same visit. However, if the student needs further details, the student will be referred to a specialist counselor related to such details.  The appointment with the counselor will occur on the following business day of the Student’s visit to the center, as it will be scheduled with the counselor based on the availability. The system will show time availability of such counselor and schedule the appointment in the soonest available time slot.

 

In addition, coordinating student support systems via integration across all departments to provide all administrative and academic services in one location encourages inter-departmental synchronization and cooperation to remove barriers and leads to the provision and enhancement of the efficiency and effectiveness of the College's services. Therefore, a one-stop center for student services was established in a central location of the college, with trained staff able to provide the administrative and academic services:

 

·       Providing a range of diverse services that students need which enables staff and faculty to offer different types and levels of services to students in one place.

·       Simplify the registration and admission system for the students.

·       Provide easy access to of financial assistance programs.

·       Provide student counseling services.

·       Provide professional services.

·       Integrate administrative and academic services in one place.

·       Provide intranet and internet for all students to enable them to use and fill out the registration forms, join the college and pay the bills.

·       Provide individual counseling services to identify and record student goals (completion of school, transfer of accredited hours to college, skill building, and professional goals), identify their needs and help him develop their educational plans.

·       To help students understand the basics of admission and timetables for their classes, set long-term academic goals, deal with their college experience, and their life issues that may affect their academic success.

·       Provide information on general and non-profit support services such as transportation, financial advice, planning, legal advice and assistance in the use of college systems.

·       Particular emphasis should be given to students in need of special services, especially those enrolled in remedial training programs.

·       Provide student tutoring services.

النظام الحاسوبي لمركز خدمات الوقفة الواحدة

OSSSC Intranet Services

لدى مركز خدمات الوقفة الواحدة أيضاً أجهزة كمبيوتر متصلة بشبكة الإنترانت الخاصة بالنظام الحاسوبي المركز. يوفر نظام المركز الحاسوبي للطالب إمكانية وصول آمنة ومتكاملة على مدار الساعة وطوال أيام الأسبوع عبر الهاتف المحمول، حيث يمكن للطالب تسجيل الدخول إلى حسابه لمتابعة تحديثات تفاصيله. يوفر نظام المركز الحاسوبي للطلاب الوصول إلى ما يلي:

 

بيانات الطالب

·       الهوية شخصية

·       معلومات الاتصال

·       سجلات التحصينات ومتطلباتها

·       بطاقة واحدة

 

مال الطالب

·       حساب الطالب

·       القبول / التحقق من حالة المساعدات المالية

·       تحليل الحساب والدفع

·       معونة لبرنامج الكتب

·       تكلفة الحضور / الرسوم الدراسية والرسوم

·       القروض الطلابية

·       برامج مساعدة الطالب المتوفرة

·       النصوص المالية

·       المنح الدراسية

·       ملاحظة للطلاب

·       مدخل الاستشارة

·       دراسة عمل

 

الحصص الدراسية

·       جدول الحصص

·       معادلة الائتمان

·       التعليم في الخارج

·       التحقق من التسجيل

·       التسجيل للفصول

·       تحويل ساعات (وحدات ) الطالب

·       الإستمارات

 

أكاديميات الطلاب

·       الدرجات

·       تخطيط للدراسة

·       التقدم الأكاديمي المتوقع من للطالب

 

معلومات الكلية

·       سياسات الكلية

·       تقويم الكلية والمواعيد المحددة والمواعيد النهائية

·       أحداث الكلية

 

مهنية الطالب

·       خدمات الاستشارة المهنية

·       المسارات المهنية في المركز

 

الحياة الطلابية

·       الطعام

·       خدمات دعم الإعاقة

·       السكن

·       توثيق الوثائق

·       موقف سيارات

·       أحداث المدينة

·       مكتب التذاكر

 

The OSSSC also have intranet network terminals connected to the center’s system. The OSSSC system provide integrated, secure, and 24/7 accessibility via, mobile where the student can log in to his account to track his details updates. The OSSSC System provides the students access to the following:

 

STUDENT INFORMATION

·       ID

·       Contact information

·       Immunization Records and Requirements

·       One Card

 

STUDENT MONEY

·       Student account

·       Accept / Check Status of Financial Aid

·       Account Analysis & Payment

·       Aid for Books Program

·       Cost of Attendance / Tuition & Fees

·       Student Loans

·       Available Student Aid Programs

·       Financial Transcripts

·       Scholarships

·       Student Promissory Note

·       Entrance Counseling

·       Work Study

 

STUDENT CLASSES

·       Class Schedule

·       Credit Equivalencies

·       Education Abroad

·       Enrollment Verification

·       Registering for Classes

·       Transferring Student Credit

·       Forms

 

STUDENT ACADEMICS

·       Grades and Transcripts

·       Degree Planning

·       Satisfactory Academic Progress (SAP)

 

COLLEGE INFORMATION

·       College policies

·       College calendar, due dates, and deadlines

·        College events

 

STUDENT CAREER

·       Career Counseling Services

·       Career paths at the college’s OSSSC.

 

STUDENT LIFE

·       Dining

·       Disability Support Services

·       Housing

·       Notarization of Documents

·       Parking

·       City events

·       Ticket Office

 

Our Email بريدنا info@ALCC.ly