· هي منظمة غير ربحية تتمثل مهمتها الأساسية في العمل على بناء أمة من المتعلمين من خلال النهوض بكليات المجتمع الليبية في كل أنحاء ليبيا.
· هي المؤيد والمدافع الرئيسي لكليات المجتمع على المستوى الوطني وبتواصل وثيق مع أصحاب القرار بالمجالس المحلية وعمداء البلديات في جميع أنحاء البلاد للإعلام عن فوائد الكليات وحقوقها والتأثير في سياسات كافة المجالس المحلية بشأنها.
· تعمل الرابطة على أن تصبح إحدى أكبر المؤسسات المجمتعية والحصول على دعم قوي من الحكومة على كافة المستويات.
· تتعاون مع مجموعة واسعة من الكيانات في مجتمع التعليم والتعليم العالي لمراقبة السياسات الوطنية والتأثير فيها بما فيه مصلحة الوطن للرقي بكفاءات المواطنين والتعاون مع هذه الكيانات في القضايا ذات الاهتمام المشترك بالخصوص.
· تتفاعل بإستمرار مع الوزارات والمؤسسات العامة والخاصة ذات العلاقة.
· كما تدعم وتعزز ﮐﻟﯾﺎت المجتمع الليبية المستقبلية الأعضاء في الرابطة ﻣن ﺧﻼل مبادرات اﻟﺳﯾﺎﺳﺎت، واﻟﺑراﻣﺞ الإبتكارية والإبداعية، واﻷﺑﺣﺎث واﻟﻣﻌﻟوﻣﺎت ومن خلال التواصل اﻻﺳﺗراﺗﯾﺟﻲ مع مؤسسات والشركات ورؤوس الأعمال واﻟﺻﻧﺎﻋﺔ ووﺳﺎﺋل اﻹﻋﻼم اﻟوطــنية.
· تسترشد الرابطة ﺟـهودها بخطتها 2015-2018 الإستراتيجية
· Is a non-profit organization whose primary mission is to build a nation of learners by promoting Libyan community colleges throughout Libya.
· Is the principal advocate and defender of community colleges at the national level and in close contact with decision makers of local councils and mayors throughout the country to inform about the benefits and rights of colleges and influence the policies of all local councils.
· A developing association to become one of the largest collective institutions and obtaining strong government support at all levels .
· Cooperates with a wide range of entities in the education and higher education community to monitor and influence national policies in the interest of the country to promote the competencies of citizens and cooperate with these entities on issues of common interest in particular.
· Interacts with relevant ministries and public and private institutions.
· It also supports and strengthens the future Libyan society’s memberships through its policy initiatives, innovative and creative programs, research and information, and strategic communication with institutions, companies, business, industry and the national media.
· The Association is guided by its 2015-2018 strategic plan.