1. توفير
برامج
تعليمية
جديدة
ومتميزة
لخريجي الثانوية
العامة أو ما
يعادلها بما
يتوافق مع
متطلبات سوق
العمل وتوفر تعليم
تكميلي يسد
الفجوة بين
الطلب والعرض.
2. إتاحة
الفرصة
لخريجي
الثانويات
الذين لم يتمكنوا
من دخول
الجامعات
لتطوير
قدراتهم لدخول
سوق العمل أو
للإلتحاق
بالجامعات
لحصول على
شهادة
البكالوريوس.
3. تنمية
قدرات شبابنا
وتأهيله
علمياً
وعملياً
ليحظى
بإهتمام
الشركات
العالمية.
4. تحقيق
مخرجات تعليم
ذات مواصفات
تختلف عما هو
موجود حاليا
كماً وكيفاً،
بحيث تلبي
إحتياجات سوق
العمل الليبي
من عمالة فنية
متوسطة لإدارة
وتشغيل وصيانة
مخرجات خطط
التطوير
والتنمية
المستقبلية
بمختلف
المناطق.
5. توطين
كليات
المجتمع
الليبية
بالمدن والقرى
المتوسطة
والصغيرة
لتمكين
القاطنين بها
من اكتساب
المهارات
اللازمة
لتطوير مختلف
أوجه الحياة
بهذه المدن
وتشجيع
الهجرة
العكسية من
المدن إلى
القرى.
6. توفير أول
سنتين من
الفصول
الدراسية
المؤدية إلى
درجة البكالوريوس.
7. توفير
تدريب مهني أو
وظيفي يؤهل
الطالب لدخول
سوق العمل.
8. توفير
تدريب إصلاحي
لخريجي
الثانوية ممن
يحتاجون
لبرامج تقوية
في بعض
المجالات لكي
يتمكنوا من
الإنخراط في
الكلية.
9. توفير
تدريب تعاقدي
لموظفي بعض
الشركات
للإنخراط في
دورات في
مجالات محددة.
10. توفير
دورات تطوير
ذاتي لتنمية
القدرات الشخصية
والإهتمامات
والهوايات.
11. توفير
برامج
التثقيف
المجتمعي.
12. توفير
مصدر للقوى
العاملة
والتنمية
الاقتصادية.
1. Provide new and distinctive educational
programs for high (secondary) school graduates or its equivalent in accordance
with the requirements of the labor market and provide supplementary education
that fills the gap between demand and supply.
2. Provide secondary school graduates who have
not been able to enter universities to develop their abilities to enter the job
market or to enroll in universities to obtain a bachelor's degree.
3. Develop the capabilities of our youth to
qualify them scientifically and practically to gain the attention of
international companies.
4. Achieve educational outputs with different
specifications than are currently available, so that the needs of the Libyan
job market will meet the needs of the technical labor force to manage, operate
and maintain the outputs of future development and development plans in
different regions.
5. Localize the Libyan Community Colleges in
towns and villages to enable residents to acquire the necessary skills to
develop various aspects of life in these cities and encourage migration from
cities to villages.
6. Provide the first two years of a 4 year
bachelor's degree.
7. Provide vocational training that qualifies
the student to enter the job market.
8. Provide rehabilitation training for high
school graduates who need strengthening programs in some areas so they can
enroll the LCC.
9. Provide contractual training for employees of
some companies to engage in courses in specific areas.
10. Provide self-development courses to develop
personal abilities, interests and hobbies.
11. Provide community education programs.
12. Provide a source of manpower and economic
development.