مسؤولية
هذه الإدارة
هي التعامل مع
كل مايتعلق
بخارج محيط
الكلية من شراكات
مع المدارس،
أرباب العمل،
الوكالات
الحكومية ومنظمات
المجتمع
المدني
بالمنطقة
وموائمة كل خدمات
وعمليات
الكلية مع
احتياجات
مختلف المجموعات
المحلية.
إجتماعات هذه
الإدارة تشمل
مسؤولين من كل
المكاتب أو
الإدارات
الأخرى
بالكلية وذلك للتنسيق
معهم .
تسمح
اتفاقيات
التعاون
الثنائية بين
الجامعات
لطلاب الكلية
بمواصلة
تعليمهم
للحصول على
شهادات
البكالوريوس
في العديد من
الجامعات حول
العالم. وبالتالي؛
تقوم هذه بتأسيس
علاقات مع
الشركاء
العامين وعقد
إتفاقات وتعاقدات
مع الكليات
والجامعات
والمنظمات
الخارجية والحفاظ
عليها، والعمل
مع رابطة
كليات
المجتمع
الليبي على
جعل الكلية
عضواً في المؤسسات
الدولية
الأكاديمية .
ناهيك عن أنها
تشرف على تنظيم
المؤتمرات
العلمية
الدولية.
تشرف
أيضاً على أي
فروع أو مكاتب
خارجية تمثل الكلية
في البلاد
وخارجها. كما
تسعى هذه الإدارة
للحصول على
الإعتمادات
والشهائد
العالمية
للكلية.
وتهتم
هذه الإدارة
بتمثيل
الكلية في
الداخل والخارج
في كافة المحافل
كما تقوم بتنسيق
وإدارة
العلاقات مع
كافة وسائل
الإعلام لتسويق
الكلية.
الإعلاميين
بهذه الإدارة
يهتمون مبظهر
الكلية في
القطاعين
العام
والخاص، كما
أنها دائمة
البحث عن
وسائل وسبل
التواصل معهم
بالإضافة إلى
التواصل
الداخلي.
It is the
responsibility of this department to deal with all aspects of the College's external
relations such as partnerships with schools, employers, government agencies and
civil society organizations in the region and to align all the services and
operations of the College with the needs of the various local groups. The department
meets with other offices or departments of the college in order to coordinate
with them.
Bilateral
cooperation agreements allow college students to continue their education to
obtain bachelor's degrees in many universities around the world. Thus, this
department establishes relations with the partners in the private and public
sectors as well as concludes agreements and contracts with colleges and universities
and foreign organizations. In addition, it works with the ALCC to make the
college a member of international academic institutions as well as seeks obtaining
the accreditation and the global acclaim for the College.
Also the
department oversees any branches or offices that represent the college in the
country and abroad in addition representing the college at home and abroad in
all forums and coordinates and manages relations with all media to market the
college. Media professionals in this department focuses on the appearance of
the college in the public and private sectors’ eyes, and are always looking for
ways and means of communicating with them in addition to internal
communication.